11 KIPERÄÄ KYSYMYSTÄ JA VASTAUSTA

Kysymykset esitti Meltem ja kuvat otti aina yhtä ihana Anni.


1. Millainen olisi sun unelmakämppä? Missä, minkä tyylinen jne. 
Kaksio Helsingissä, ei ehkä ihan keskustassa. Tykkään esimerkiks Vallilasta, Arabiasta, Käpylästä, Koskelasta, Pikkiksestä ja Ruskeesuosta, koska niissä kaikissa on paljon puskaa, mut ei liian pitkä matka keskustaan ja kaikki mun kaveritki asuis aika holleil. Erikseen siis makkari, olkkari, keittiö ja kylppäri. Tosi valosa ja ehdottomasti kokovalkoset seinät. Puulattiaki olis ihana, ja riippumatto olkkarissa. Kylppäriin pitäis mahtuu pesukone, mut siel ei missään nimessä olis kylpyammetta vaan ihan tavallinen suihku. (Normisuihku on muuten aika luksusta superkorkeen istuttavan kylpyammeen jälkeen, joka aiheuttaa vaaratilanteita, joka kerta ku joutuu kiipee sinne tai pois..) Tähän unelmakämppäpakettiin vois kuuluu kans joku tosi ihana mies, ni ei tarvis asuu yksin tai tiskaa, haha. Nii ja tiskikone, se olis must. Tyyliltään varmaan vähän kaikkee sekasin. Uutta ja vanhaa, modernii ja boheemii, raksakamaa ja designii. Haluisin myös parvekkeen, mis mahtuis syömään aamista pöydän ääressä ja siel olis paljon kasvei (jotka joku muu pitäis hengissä xD) ja partsil vähintään yks mesta, mis pystyis ottaa aree.


2. Jos saisit valita uudelleen, mihin maahan syntyisit ja miksi?
Vaik saisin valita, ni varmaan Suomeen. Oon saanu ilman sairaita lukukausimaksui opiskella itelleni kohta kaks korkeekoulututkintoo ja käydä kaks kertaa vaihdossa ja mulle on jopa annettu sitä varten rahaa. Toisin ku mun yli kakskymppiset koulukaverit vaik Espanjassa, mä oon voinu asuu 16-vuotiaasta asti yksin, koska oon saanu asumislisää opintotuen lisäks. Oon myös saanu etuoikeuden opiskella ruotsii ja enkkuu ala-asteelta asti, minkä ansiosta matkusteluki on ollu helpompaa. Suomella ja suomalaisilla olis tietty  paljonki opittavaa muualta, mut Suomessa vaan kaikilla on aika tasavertaset mahikset tavotella omii unelmiaan ja tehä omasta elämästä just sellasta ku haluu. Siks mä syntyisin tänne, vaik saisinki valita. 


3. Lemppari luonteenpiirre itsessäsi
Kaikkiin näihin muihin kysymyksiin olin vastannu jo aikoi sit, mut tähän en osannu. Hyvä ku edes tunnistan mitään omii luonteenpiirteitäni, ni hyvä alkaa valitsee lempparii :D Mut jos mä nyt mietin sitä kautta, et mistä tykkään muissa ihmisissä, ni ehkä sit rehellisyys. Mä aina mielummin kerron mun oikeen mielipiteen, ku sen minkä joku haluis kuulla. Siis vaik sellasis asioissa, et kumpi on jossain tilanteessa tehny mun mielestä väärin, mun kaveri vai joku toinen. Jos jollain on rumat kengät ja se kysyy onks hienot, ni en mä nyt ainakaan sano, et ne on rumat :DD Et riippuu tietty vähän, et onks se joku sellanen moraalinen juttu vai vaan jotain turhanpäivästä. Mulle myös tulee ihan superhelposti huono omatunto enkä pysty sit elää itteni kaa, ni parempi vaan olla rehellinen :D Jos mun olis vaik pitäny hoitaa joku tärkee homma enkä olis hoitanu, ni todennäkösesti en mitenkään pystyis valehtelee, jos joku kysyis multa siitä :D Enkä siis tietty haluiskaan.


4. Mitä asioita arvostat yleisesti elämässä ja ihmisissä? Mitkä on sun arvot, asiat joihin perustat mielipiteesi? 
Mä en nyt oikeen osaa vastata tähän enkä ihan ymmärrä, miten tähän kuuluis tai voiskaan vastata. Jos nyt jotain tähän heitän, ni mulle tärkeetä on sellanen ystävyys ja uskollisuus. Tällä tarkotan sitä, et onhan sellaset tutut ja kaveritki ihan kivoi, mut eniten välii on niillä ihmisillä, joiden tiiät pysyvän sun elämässä, vaik mitä tapahtuis ja joita oikeesti kiinnostaa, miten sulla menee. Elämässä kans tärkeetä on muiden ihmisten arvostaminen silleen, et mä en voi ymmärtää sellasta sikailuu niin ku vaik jonku tavaroiden pöllimistä tai sitä, et ei osata olla kiitollisii, ku joku tekee sun eteen jotain. 


5. Kerro joku sun lempipuuha / ajanviettotapa
Mä tykkään tehä ruokaa ja leipoo. Varsinki sillon, ku joku muu on tulos syömään, on bileet tulos tai vien mun aikaansaannoksii jonnekki. Kaikki sellaset askarteluruoat on musta parhaita :D Niin ku vaik sushi tai vietnamilaiset kevätrullat tai raakasnickers eli kaikki, mikä sisältää jotain näpertelyy. Mua ei yhtään haittaa käyttää tuntikausii siihen ruoanlaittoon sillon ku teen sitä jonku kaa tai jonku muun kaa syötäväks.En voi kyl väittää, et se ite syöminen ei olis kans mun lempipuuhaa :D


6. Voisitko kuvitella itsesi vegaaniksi? Jos et niin miksi?
Voisin kuvitella, mut tää on aiheuttanu mulle paljon moraalisii ongelmii. Isoin ongelma on ehkä proteiinii ja maitotuotteet. Mua ahdistaa liha- ja maitoteollisuus, mut tosiasia vaan on se, et ne työllistää paljon suomalaisii ja mun elämä olis aika paljonki hankalampaa ja mauttomampaa ilman niitä. Tiiän, et on itsekästä ajatella niin, mut ihminen on itsekäs eläin. Viime talvena ja keväänä söin tosi vähän lihaa, ja maitotuotteita pelkästään aamupalalla juuston ja teemaidon muodossa. Kokeilin kaikki mantelimaidosta vaniljanmakusiin riisimaitoihin, mut en vaan mitenkään saanu niitä teen kaa alas. Sit maaliskuussa päätin alottaa kuntokuurin, jonka lopussa oli kahen ja puolen viikon dieetti. Yhteensä pari kuukautta yritin syödä mahdollisimman terveellisesti, vähän hiilareita ja paljon proteiinii. Tosiasia vaan on se, et vihanneksissa on usein paljon hiilareita ja vähän protskuu ja lihassa ja maitotuotteissa just toisin päin. Dieetillä mun ruokavalio sisäls paljon kanaa, kalaa, jauhelihaa, raejuustoo ja rahkaa, mut kans salaattii ja muita kasviksii. En olis mitenkään pystyny tai halunnu syödä niin paljon kasviksii, et olisin saanu yhellä aterialla 20g proteiinii enkä halunnu korvata lihaa kokonaan soijaproteiinillakaan, jota käytän muutenki lisänä esim. aamupuurossa. Tofu taas on niin kamalaa, et mä en vaan saa sitä alas vaik oon yrittäny. Voisin kyl kuvitella itteni vegaaniks, mut mun elämäntavoilla se vaan tuntuu tällä hetkellä jotenki turhan hankalalta. Ihmisten ei todellakaan kuuluis syödä niin paljon lihaa ku ne syö ja myös sen takii tää maapallo tulee tuhoutuu eikä lehmän maitokaan oo ihmiselle mitenkään luonnollista ravintoo. Mut ihmiset niin ku mäki ollaan vaan totuttu niihin. En edelleenkään tiiä pitäiskö valita liha ja proteiinit vai kevyempi olo ja ykspuolisempi ruokavalio. Olikohan tää nyt tarpeeks kattava vastaus :DD


7. Mitä on onnellisuus?
Varmaan sitä, ku ei mielummin olis missään muualla, missään muussa hetkessä tai kenenkään muun kaa, ku sillä hetkellä on. Ja sitä, et osaa arvostaa kaikkee mitä on saanu ja saavuttanu ja nauttii siitä.


8. Kerro joku paikka, joka on sulle syystä tai toisesta ihan älyttömän tärkeä
Mä oon tosi huono tekee mistään paikoista mulle erityisen tärkeitä. Ehkä Helsinki on yks, koska se tulee aina olee mun kotipaikka. Porvoo taas on mulle sellanen pakopaikka arjesta ja Barcelonassa vietin huikeeta vaihtoaikaa. Jyväskylästä taas on muodostunu opiskeluaikana koti. Niistä on kuitenkaan vaikee valita mitään yksittäistä tärkeetä mestaa, koska ihmiset on aina paljon tärkeempii. Jaaaa.. vastasin tosi hyvin kysymykseen xD


9. Mistä näistä olisit valmis luopumaan kolmeksi kuukaudeksi, jos tilanne sitä vaatisi; puhelin, kaikki lempivaatteesi, päihteet?
No päihteistä. Mun päihteiden käyttö rajottuu vaan bilettämiseen eli toi 3kk olis aika piece of cake, koska mä en harrasta tissutteluukaan. Tuli taas sitseillä koettuu kuinka pahaa alkoholi on ruoanki kaa, hyi. Jos kahvi on päihde, ni en juo sitäkään enkä yllättäen käytä mitään kamaa eli ehdottomasti mielummin valitsisin ne päihteet ku puhelimen tai mun kaikki ihanat vaatteet :D


10. Kerro tähän sun tyypillisin ruokapäiväkirja yhdeltä päivältä
Vastasin tähänki joskus aikoi sit, ku olin viel duunis, mut pidän täs nyt silti vaik duuniversion ja lisään Ruotsiversion. Mun työajat oli siis aika epäsäännölliset ni välillä tuli enemmän välipaloi ja välillä joutu kärsii pidempään nälkää ja välillä taas pysty syömään koko ajan. Mut aamuvuoropäivänä saatoin syödä vaik näin: Aamupalalla kaks hapankorppuu juustolla ja kurkulla, teetä, smoothiee. Täs välis nääntymys. Duunissa lounaaks kaalilaatikkoo, lihakeittoo, lohikeittoo ja karjis ehkä joku pikku Pätkis jälkkäriks xD Sit oon ylläri taas nääntymässä. Duunin jälkeen kanaa, pannulla kesäkurpitsaa ja porkkanaa, raejuustoo. Illal ehkä viel vähän hapista ja hedelmii tai vaik dippivihanneksii tai jotain muuta :D Oikeesti mä en tajuu miten ihmiset jotka käy kokopäiväduunis oikeen selvii. Musta tuntuu, et mul on koko ajan joka päivä vaan nälkä :D Koulussa on helppoo ku eka syö aamupalan, sit tauolla jotain tai aikasin lounaan ja sit viel ehkä välipalaa ja sit himas ruokaa ja sit viel salin jälkeen jotain. Todennäkösesti musta tulee plösö ku valmistun, ku syön lounaalla hiilarieineksii, ruokailut on tosi epäsäännöllisii ja piristän itteeni duunis herkuilla :D Nii, et sitä odotellessa.. Nyt ku on koulu alkanu, ni päivän ruokailut on menny suunnilleen tälleen: Aamulla leipää, vihreetä teetä ja turkkilaista jogurttii, marjoi ja myslii. Lounaalla jotain rapusalaattii tai salaattii ja edellisen päivän jämii niin ku vaik lihapullii tai kanaa. Jossain välissä yleensä ennen tai jälkeen lounaan juodaan teetä ja ehkä kans syödään vähän jotain pullaa, hehe. Hiton fika-kulttuuri. Sit illalla tehään jotain perusruokaa niin ku vaik munakoisopaistosta, kanaa ja salaattii. Välillä iltapalaks voi viel olla lämppäreitä tai leipää ja jotain hedelmää. Musta oon tääl tullu kunnon leipähiiri, ku syön sitä ku Iitiki syö :D Suomessa en ikinä ostais kotiin leipää.. Tääl on raejuustoki niin pahaa, et siihenkään mä en pysty aamusin :(


11. Mikä asia tekisi sinut juuri nyt todella onnelliseksi?
Hahahahhh, tähänki olin vastannu aikasemmin: Se, et joku tulis hoitaa muuton ja loppusiivouksen mun puolesta, osais pakata järkevästi kahteen kassiin mun koko omaisuuden eli kamat Ruotsiin kolmelle eri vuodenajalle, hoitaa sen pakkaamisen ja myös roudaa ne saatanankokoset kassit sinne Ruotsiin :))) Nyt toi muutto on kuitenki hoidettu jo, joten ehkä se, et näkisin taas kaikkii niitä, joita mul on Suomesta ikävä.

Eka ajattelin, et en jaksa alkaa keksii mitään uusii kysymyksii, mut sit muistin kuinka paljon inhoon sitä ku joku kirjottaa "en nyt jaksa enää ite keksii" tai "kaikki saa vastaa näihin, jotka haluu". Nii, et mähän sit helvetti keksin:

1. Jos saisit päivän olla joku muu, ni kuka olisit? 
2. Missä oot nyt toissä ja mikä susta tulee isona? 
3. Jos saisit valita, ni ostaisitko mielummin loppelämäs kaikki tavarat Lidlistä vai Stockalta? :D Eli kaikki sikahinnalla heti vai venaat vuoden, et tulee taas paistinpannui myyntiin? xD 
4. Äiti vai isi? 
5. Bravuurisafka 
6. Jos tekisit jonku vakavan rikoksen, ni mikä se todennäkösimmin olis? 
7. Mihin haluisit matkustaa seuraavaks ja miks just sinne?  
8. Mitä muuttaisit itessäs, jos voisit? 
9. Onks sul mielessä joku huippu kauneudenhoitotuote tai -kikka, jota kaikkien tässä maailmassa kanattais käyttää? 
10. Mikä on ollu vaikein hetki sun elämässä? 
11. Mitä mieltä oot Freddy Pantseista?

Näihin pääsee vastaamaan Reetta, Anni, SusannaLaura Juulia, Linda, AnniKatarina ja Heli!!

17 kommenttia:

  1. Jeee kiitos tästä, meikäläinen vastaa mahdollisimman pian :-)!

    VastaaPoista
  2. :DDD Hahaha ihania nää kysymykset! Pyrin vastailemaan pian ;)
    Ja härregyyd miten ihania noi sun kuvat!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos :) innolla jään venailee sunki vastauksii, khihi :D

      Poista
  3. MIKSU!!!!!! ihanii kuvii, oot maailman hotein omg!!!! terggui ruoziiii<3<3<3<33<3333

    VastaaPoista
  4. ps. toi kuudes kuva....oot upeuksien upeus, haluun siit jonku taulun itelleni xD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hahaahah, oot ihana ja mul on iksu <3 kiitos, pusspus! tiedetään mitä saat sit ens jouluna xD

      Poista
    2. joulupukkii ootelles ;) ootan vähintään joulukorttii tol kuvalla!

      Poista
    3. teetän sulle pussilakanat mun kuvalla ;)

      Poista
  5. Heh olipas kiva lukee vastauksia! Joo, myönnän et ei ollu ehk helpoimmasta päästä nää mun kysymykset..:D ps. ihan älyttömän ihania kuvia, wau!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oi kiitos :) joo ei ollu ihan kauheen iisei kaikki, mut kiva oli vastailla :D kiitos viel kysymyksistä!

      Poista
  6. Heii, kiitos tästä! Täytyypä vastailla piakkoin sun kysymyksiin :) Ja samaa mieltä kuin edelliset, aivan älyttömän upeita kuvia! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. voi kiitos paljon Juulia :) kävinki jo lukee sun vastaukset ;)

      Poista
  7. oo onpa onnistuneita kuvia! ja kiva postaus :)

    VastaaPoista